Het API-team

WIE LUISTERT ER NAAR JOU BINNEN HC SCHOTEN BIJ PrOBLEMEN ROND (SEKSUEEL) GRENSOVERSCHRIJDEND GEDRAG?

Wij, Kelly, Yensa en Veerle, vormen het API-team van Handbalclub Schoten. API staat voor Aanspreekpunt Persoonlijke Integriteit. Als sporter, ouder, trainer, coach, begeleider, bestuurslid of ander betrokken clublid kan je bij ons terecht met een vraag, vermoeden of klacht over (seksueel) grensoverschrijdend gedrag of lichamelijke en seksuele integriteit. Als API-team dragen wij er ook mee zorg voor dat het beleid voldoende aandacht geeft aan preventie van en omgaan met (seksueel) grensoverschrijdend gedrag.

Om dit op een goeie manier te kunnen doen volgen wij een opleiding bij het ICES (Informatief Centrum Ethiek in de Sport).

Zit je met een vraag, klacht of vermoeden over grensoverschrijdend gedrag, heb je nood aan een luisterend oor, meld het ons dan!

(mailadres: api@handbalclubschoten.be; telefoonnummer van elk lid van het API-team staat onder de foto’s)

Kelly Vervliet

Yensa Heylen

Veerle Konings

Stuur ons via mail of via gsm. Ook tijdens wedstrijden of activiteiten van de club kan je één van ons gerust aanspreken. Als club-API luisteren we naar je vraag of verhaal, we behandelen als team jouw melding in alle discretie en verlenen jou advies bij de mogelijke vervolgstappen of helpen je bij doorverwijzing.

Lees meer over API in het handbal via deze link